23.8.07

Karebulamac

Basın ilanlarında bu tarzdaki ilk işleri gördüğümde hayran kalmıştım. Nasıl yapılabileceğini kafamın içinde uzun uzun kurduğumu hatırlıyorum. Gelin görünki şimdilerde bunu sizin için çarçabuk, hemencecik yapacak siteler ve minik programlar var. Bu çalışmayı bir arkadaşım benim için bahsettiğim şekilde hazırlamış. Hangi siteden olduğunu şimdilik bilmesemde öğrenir öğrenmez buraya ekleyeceğim. Kimbilir belki sizde birilerini hele hele nasıl yapıldığı hakkında fikiri olmayan sevdikleriniz için minik bir şovla sürpriz yapabilirsiniz.

İşte mevzu bahsi geçen site Link

Diğer yandan bu karebulamac'a bakınca, büyük resmin içindeki o küçücük kiminin onlarca kez tekrarı olan resimler bana hayat dediğimiz kocaman maceramızın içinde, sevip sevmediğimiz, rast geldiğimiz, denk düştüğümüz, seviştiğimiz, kavga ettiğimiz, kiminin adını, kiminin yüzünü çoktan unuttuğumuz bir sürü insanın ve yaşanmışlıklarının izlerini taşıdığmız gerçeğiyle yüzleştirdi beni. Hani düşünmüyorda değilim, evet önce doğdumuz günden bugüne, sonrasında da hergün uyandığımız ve bizim dediğimiz hayat belkide sadece başkalarının anılarıdır.

Bu hayat benim değil... Sadece başkalarının anıları... ( buda güzel konu başlığı olurmuş hani!)

1 yorum:

siyah mum dedi ki...

keşke mozaik yerine yavru kurbağalar bu şekilde olsa sadece kuyrukları kıpırdasa ve her yavru kurpağada fotoğrafın bir parçası olsa.ben böyle bir program yapabilecek kapasitede olsam onun her şeklini denerdim.